We starten in de bundel met het belangrijkste aspect van je bedrijf: je klanten en leads. Het nauwkeurig bijhouden en organiseren van deze informatie is niet alleen essentieel voor de groei van je bedrijf, maar ook voor het behouden van rust en overzicht in je werk.
Allereerst gaan we aan de slag met het Klantenoverzicht
In de klantentemplate vind je een overzicht van al jouw klanten. Deze omgeving is DE plek waar je alles over jouw klanten beheert: van taken tot notities en gedeelde bestanden. Het zorgt voor een gestroomlijnde communicatie en opvolging van klantgerelateerde taken.
Klik op ’+new’ om een nieuwe klant toe te voegen.
Je kunt hier de volgende informatie per klant invullen:
Laatste/actieve samenwerking: De laatste samenwerking die je met een klant hebt gehad.
Connected door: Hoe zijn jullie met elkaar in contact gekomen?
Startdatum samenwerking: Wat is de startdatum van jullie samenwerking?
Einddatum samenwerking: Wat is de einddatum van jullie samenwerking? (Als je dit nog niet weet kun je hier ook een willekeurige datum in de toekomst voor kiezen)
Status: Dit is de status van de klant. Je kunt als de samenwerking is afgerond de klant op inactief zetten.
Verder zie je op deze ‘Klantpagina’ nog een aantal onderdelen:
Notities: Hier kun je de notities van je klant bijhouden
Shared space: Hier kun je een linkje plaatsen naar jullie gezamenlijke online omgeving. Dit kan handig zijn als je gebruik maakt van bijvoorbeeld een gezamenlijke Google Drive.
Taskboard: Dit is het takenbord met alleen taken van deze klant. Vul hier alle taken in die bij deze klant horen en plaats ze in de juiste fase.
Na het invullen van alle taken per klant kun je ook op het Klanten takenborden alle klanttaken terugvinden. Hier zijn de taken te vinden in 2 tabbladen:
Taken per klant: Hier staan alle taken gesorteerd op klant
Alle taken: Hier staan alle taken gesorteerd op de status van de taak
Het Leadbord biedt een overzicht van al jouw leads. Hier zie je niet alleen wie jouw leads zijn, maar ook in welke fase iedere lead is en wanneer je voor het laatst contact met hen hebt gehad.
Er zijn twee tabbladen: één met alle leads en één met de leads die je deze week moet contacteren. Deze laatste is gefilterd op basis van de fase van de lead en de tijd sinds je laatste contact.
Dit systeem helpt je bij het prioriteren van leads en zorgt ervoor dat je geen belangrijke opvolgmomenten mist. Het stelt je in staat proactief te zijn in je communicatie, wat essentieel is voor het omzetten van leads naar klanten.
Long story short: Door deze templates te gebruiken, versterk je de kern van jouw bedrijf: de relaties met klanten en potentiële klanten. Deze tools zijn jouw support in het gestroomlijnder maken van jouw klantwerk en leadopvolging, zodat jij meer tijd overhoudt voor andere onderdelen van je bedrijf.