Oke, je hebt nu overzicht in de behind the scenes van je bedrijf gecreëerd. Nu is het tijd om je aandacht te richten op een essentieel aspect van the moderne world: content.
Het Content Hub template is de online space voor het plannen, organiseren en bijhouden van al je social media content. Dit template is ontworpen om je te helpen bij het creëren van een consistente en vooral moeiteloze aanwezigheid op verschillende kanalen.
– Start met je Content Strategie en schrijf voor jezelf uit waar je welke kanalen voor gebruikt. Als je dit niet doet, maak je het jezelf heel lastig om consistent en zonder moeite te blijven posten. Kijk of je kunt werken met terugkerende thema’s, challenges of type posts zodat je het makkelijker voor jezelf maakt om regelmatig nieuwe content te plaatsen.
– Na het uitwerken van je strategie kun je gaan werken aan je content planning in de Content Hub. Bedenk eerst de posts per kanaal, en hang er daarna een datum aan.
– Bekijk na het brainstormen en plannen de Calendar tab. Hier zie je nog beter hoe jouw contentplanning tot leven komt. Raak je hier overweldigd door? Misschien moet je dan overwegen je aantal kanalen of aantal posts te verminderen.
Long story short: jouw social media aanwezigheid is meer dan alleen een marketingtool; het is een verlengstuk van je merk en een manier om een authentieke band met je community op te bouwen. Met een goed georganiseerde aanpak zorg je ervoor dat jouw social media kanalen bijdragen aan een consistente en gestroomlijnde klantenstroom. Ga ervoor en creëer een strategie die echt bij JOU past.